Uchwały RN
Uchwała nr 42/2020
Rady Nadzorczej ŻSM z dnia 30.10.2020r.
W sprawie: zatwierdzenia zmiany w Regulaminie rozliczania kosztów oraz ustalania opłat za używanie lokali w ŻSM
§ 1
Na podstawie § 41 ust 1 punkt 17 statutu, Rada Nadzorcza zatwierdza zmianę w§ 3 Regulaminu rozliczania kosztów oraz ustalania opłat za używanie lokali w ŻSM w brzmieniu:
- Koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi (gzm) obejmują koszty związane z:
- eksploatacją,
- utrzymaniem nieruchomości:
- zabudowanych budynkami mieszkalnymi i niemieszkalnymi,
- niezabudowanych,
- mieniem Spółdzielni,
- działalnością społeczną, oświatową i kulturalną,
- zobowiązaniami Spółdzielni z innych tytułów,
- dostawą mediów i usług.
- Na koszty gzm składają się w szczególności:
- koszty eksploatacji i utrzymania nieruchomości oraz mienia spółdzielni:
- koszty zarządzania i administrowania nieruchomościami:
- koszty eksploatacji i utrzymania dźwigów,
- koszty dostawy wody i odbiorów ścieków,
- koszty dostawy energii cieplnej dla centralnego ogrzewania i podgrzewu wody,
- koszty wywozu nieczystości stałych,
- koszty dostawy gazu sieciowego w przypadku liczników zbiorczych w budynku,
- odpis na fundusz remontowy zasobów mieszkaniowych,
- odpis na działalność społeczną, oświatową i kulturalną.
podatek od nieruchomości, opłaty za wieczyste użytkowanie, opłata przekształceniowa gruntu, ubezpieczenia majątkowe, amortyzacja, energia elektryczna ogólnego użytku, nierozliczona woda, utrzymanie czystości w częściach wspólnych budynku i jego otoczeniu, utrzymanie terenów zielonych, usługi kominiarskie, dezynfekcja, deratyzacja i dezynsekcja, badania ochrony przeciwporażeniowej oraz izolacji kabli i przewodów elektrycznych, usługi transportowe, konserwacja bieżąca, konserwacja instalacji gazowej, mała architektura (między innymi: place zabaw, pergole, ławki, ogrodzenia), infrastruktura towarzysząca (między innymi: drogi, chodniki, przyłącza, hydrofornie) i inne,
płace pracowników z narzutami i odpisami, koszty działalności organów samorządowych, koszty biurowe i utrzymanie pomieszczeń administracyjnych, opłaty pocztowe, skarbowe i telekomunikacyjne, amortyzacja, obsługa bankowa, materiały biurowe i komputerowe, badania bilansu i inne,
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Sekretarz RN Przewodnicząca RN
/-/Lech Choiński /-/Genowefa Milczarek