KOMENTARZ
ŻAŁOSNE SKUTKI „NIEDOBREJ ZMIANY” W MIEJSKIEJ SPÓŁCE KOMUNALNEJ (PGK)
Żyrardowska Spółdzielnia Mieszkaniowa jest największym klientem Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej, które dostarcza wodę do jej budynków i odbiera ścieki komunalne. Roczne płatności Spółdzielni na rzecz spółki to kwota ponad 6 mln zł. Zaznaczmy kwota przekazywana w miesięcznych ratach w całości i na czas, pomimo zadłużenia czynszowego mieszkańców.
Jako poważny odbiorca usług, była też przez wiele lat traktowana „poważnie” przez kierownictwo Spółki, które konsultowało z władzami Spółdzielni propozycje zmian taryf, ich terminy wprowadzania. Kontakty w tych sprawach miały charakter osobistych spotkań, czy korespondencji o zmianach, z wielodniowym wyprzedzeniem.
Ostatnia podwyżka cen wody i ścieków (wrzesień 2019 r.) wynikła ze zmiany taryf, została ogłoszona w sposób tajemniczy, poprzez powieszenie informacji na stronie internetowej Spółki, 3 dni przed terminem ich wejścia w życie. Przy czym terminem nietypowym bo 25 września br.
Jakie to niesie konsekwencje dla Zarządcy Budynków, który musi indywidualnie powiadomić, przed terminem zmiany 7 tys. użytkowników lokali – nie musimy nikogo przekonywać. Tak też z dużym wysiłkiem zrobiliśmy. Mieszkańcy zostali w terminie powiadomieni o zmianach.
Ale dzisiaj zbieramy gorzkie owoce naszej sprawności w szybkim (ustawowym) przekazaniu informacji mieszkańcom.
Pojawiły się telefony i skargi ludzi poruszających się sprawnie w sieci internetowej, zgłaszających pretensje i zarzucających nam nadużycia w sprawie poziomów ich opłat za wodę.
Okazało się, że w dniu 18 października br. również w sposób dyskretny pojawiła się zmiana, w komunikacie spółki PGK o cenach wody. Nowa cena opłaty za m3 wody i ścieków (łącznie) zmalała z 14,22 zł/m3 na 14,21 zł/m3.
Mieszkańcy poczuli się oszukiwani przez Spółdzielnię, natomiast Spółdzielnia oszukiwana przez Spółkę.
Ceny usług to wrażliwy dla mieszkańców. Warto by kierownictwo PGK o tym pamiętało i traktowało poważnie swoich partnerów.
Zarząd ŻSM